Skip to content

Dia masih istri saya- Akhil Hayy

30 May, 2009

KUALA LUMPUR: “Dia masih isteri saya buat masa ini. Bagaimanapun apa yang bakal berlaku kemudian hari, sama ada saya ingin memulakan hidup baru atau meneruskan kehidupan lama, tunggu saja keputusannya 2 Jun nanti,” kata penceramah bebas dan penyanyi, Akhil Hayy.

akil

Beliau yang ditemui sebelum program Kalam Suci episod akhir yang disiarkan secara langsung melalui Astro Oasis di Pusat Penyiaran Astro, dekat sini malam tadi turut kesal dengan tindakan isterinya, Maizawati Zainal membuat kenyataan kepada media mengenai masalah rumah tangga mereka.

“Saya kecewa dengan tindakannya yang keluar rumah tanpa keizinan suami. Sepatutnya, apa saja yang berlaku dalam rumah tangga kami dalam tempoh tiga bulan, sama ada saya balik atau tidak, dia seharusnya merujuk perkara itu kepada pejabat kadi, bukannya media,” katanya yang dikaitkan mempunyai hubungan dengan penyanyi dan pelakon, Waheeda.

Akhil berkata, pendedahan itu secara tidak langsung mengundang spekulasi yang boleh mengganggu karier dan menjejaskan kredibilitinya sebagai pendakwah.

Ditanya mengapa mengambil sikap mendiamkan diri sejak isu itu timbul bermula Ahad lalu, Akhil berkata, beliau berbuat demikian kerana tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan.

“Masalah ini membabitkan banyak pihak. Sekiranya saya bercakap ia mengaibkan isteri, anak, keluarga saya dan serta Waheeda sendiri.

“Saya juga mempunyai alasan kenapa tidak bertemu isteri dan tidak tampil membuat kenyataan. Disebabkan dia sudah membuat pendedahan kepada media terlebih dulu, jadi tempat yang saya rasa paling sesuai untuk membicarakan hal ini adalah di mahkamah saja,” katanya.

Akhil juga menafikan langsung tidak berhubung dengan isterinya sejak beberapa bulan lalu, sebaliknya mereka ada berhubung menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS).

Herman-Media buat berita, cari untung atas berita sensasi & krisis rumahtangga. Rumahtangga cerai berai, makin banyak surat khabar laku. Sekarang ini, wartawan jadi tempat rujukan bukannya tok kadi. Pengajarannya, nak selesaikan masalah rumahtangga pi jumpa tok kadi bukannya wartawan.

No comments yet

Leave a Reply

